måndag 27 augusti 2012

Jobb diadem

Idag började vardagen igen med jobb. Semestern slut och jag sitter återigen på ett tåg till Hallsberg, har haft en sådan underbar semester där kreativiteten har flödat, har umgåtts med härliga människor och totalt kärat ner mig i Malmö. Så var med vemod jag cykla till jobbet.
Jag piggade upp mig lite med att köpa en tunisisk virknål. Insåg samtidigt att jag glömt jobbtelefonen så bara cykla hem och cykla tillbaka till jobbet.
Men för att det skulle gå lite enklare att jobba virkade jag denna supersöta blomma och klistra på ett gammalt diadem. Använde denna (http://colourinasimplelife.blogspot.se/2012/02/lily-pad-hexagons.html). Limmade på med textillim lät torka i ca 20min och nu har jag det på mig. Blev två trådar i den gula färgen kvar när jag fäste så knöt fast dem i diamdemet som extra förstärkning.
Vips gick det lite lättare att jobba. Inte gick det sämre när jag fick komplimanger för min blomma :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar