torsdag 11 oktober 2012

Förbannade vantar!!

Håller på med bellissima vantar från boken vampyrstickning, efter at ha dragit upp och gjort om, dragit upp och gjort om. Så konsulterade jag andra stickare och stickorskor på facebook. Problemet med vantarna ligger inte hos mig utan i mönstret det är fel.
Ja det gav mig ju lite glädje men får ju fortfarande inte ihop mönstret. Så skickade mail till Kängruförlag som har gett ut boken. Så hoppas att det kommer ut ändringar så jag får ihop vantarna.
Men tills dess så tänkte jag försöka ge mig på Bellas mittens från www.raverly.com de ser likadana ut men mönstret är uppbyggt på ett annat sätt.
Så önska mig lycka till med dem.
Annars har det inte blivit så mycket stickande och virkande på siståne. Utan har mest skrivit och skrivt lite mer på min bok som jag en dag hoppas få utgiven. Läser ju en skrivarkurs på Bollnäs Folkhögskola så när jag inte skriver på min bok så gör jag skolarbete. Men igår köpte jag Allers julmagasin så fick massa ideer så blir nog lite pysslande nu i mitt nya bibliotek/pysselrum :).
Till nästa gång: har någon ett omgjort mönster på Bellissima vantar så maila mer än gärna/Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar