lördag 13 oktober 2012

Min vackra ängel!

Igår hittade jag ett mönster på en jättevacker ängel, en julängel (enligt mig). I dag fick jag äntligen ihop den, tog hela dagen men nu är den klar. Den var lite knasig att få ihop, ett diagram som jag inte riktigt fattade. Men lite hjälp och lite klurande så fick jag till sist ihop det.

Jag använde svarta fårets candy garn, gick åt 1,5 nystan vitt och lite guld. Använde virknål 3. Nu ska den stärkas sedan ska den högst upp i granen. Eller frågan är om jag ska hem till pappa och leta ståltråd och göra en ställning så den kan stå ordentligt efter att den blivit stärk. Hmmm... tål att tänkas på annars så fick jag ju persentkort på Clas Ohlson i födelsedagspresent de borde ju ha ståltråd.

Vill ni göra en egen så hittar ni mönstret här: http://lopandevirkning.wordpress.com/2011/12/18/monster-till-virkad-polsk-angel/
diagrammet kan var lite klurigt men bara fråga mig så ska jag försöka hjälpa er så gott jag kan, efter allt är jag ju lärare i grund och botten :).

Frågan är ju vad jag ska göra nu. Antingen julkulor från Arne & Carlos, eller en sjal av krokodilstygn, är också sugen på en spindelsjal. Eller kanske ett par vantar i hålkrus...

Jag återkommer :)
Tills dess ta det lugnt i stick/virkdjungeln!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar